De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) maakt bekend dat het internet- en televisiediensten gaat aanbieden op de Nederlandse markt. NLE neemt zich voor de telecommarkt ‘op te schudden’. Met het aanbieden van alles-in-1 wil NLE de bestaande telecombedrijven uitdagen op het gebied van prijs, snelheid en service.
NLE stelt zichzelf ten doel om in vijf jaar tijd 10 procent van de alles-in-1 markt te veroveren. In de energiebranche claimt NLE dat het in tien jaar tijd 7 procent van de markt wist te bemachtigen, bijna 800.000 aansluitingen.
NLE opent één loket en een app voor alle diensten: energie en telecom. NLE maakt voor de nieuwe dienst gebruik van het netwerk van KPN en zegt de telecomdiensten goedkoper te kunnen gaan aanbieden dan de grote aanbieders van alles-in-1.
Woordvoerster Caroline Bevaart geeft aan dat NLE op dit moment de producten en processen aan het testen is onder medewerkers. Vanaf juni gaat het energiebedrijf de volgende testfase in. Dat zal in het zogenaamde innovatiepanel van NLE plaatsvinden. Na de zomer, als alle testen zijn afgerond en de processen zijn geoptimaliseerd, zal het bedrijf de pakketten op de markt brengen. Eerst zullen de bestaande energieklanten worden benaderd. Niet lang daarna kan iedereen bij het bedrijf terecht, aldus woordvoering.
Bevaart geeft aan dat er verschillende pakketten worden getest. NLE wil zich onderscheiden op het aanbieden van internet. Het maakt gebruik van de netwerken van KPN en klanten zullen dus op basis van een postcodecheck diensten via DSL of glasvezel kunnen afnemen. Klanten nemen in ieder geval internet af bij NLE en kunnen uitbreiden met televisiediensten en vaste telefonie.
Vooralsnog gaat NLE geen mobiele diensten aanbieden. Het bedrijf wil zich eerst op deze nieuwe diensten focussen, maar het sluit een volgende stap naar mobiel op termijn niet uit.